Súčasná internetová doba a jej nástroje dávajú možnosť zviditeľniť sa takmer každému, no predovšetkým túto možnosť využívajú podnikatelia alebo firmy ponúkajúce rôzny tovar či služby. Práve pre podnikateľské odvetvie je totiž viditeľnosť synonymom k zisku záujemcov, z ktorých v ideálnym prípade vzniknú priamo zákazníci. A internet je k tomu v súčasnosti veľmi ideálnym prostriedkom.
A to najmä pre menšie alebo rozbiehajúce sa spoločnosti, respektíve tie, ktoré sa neradia k marketingovým obrom, čo si môžu dovoliť utrácať horibilné sumy za marketingovú kampaň akou je napr. platená reklama v TV či v iných komerčných médiách a drahých priestoroch. Internet je tak zároveň ideálnym miestom pre všetky spoločnosti, ktoré si potrebujú budovať brand, respektíve oboznámiť verejnosť so svojou činnosťou pri oveľa nižších nákladoch do propagácie.
A aj napriek tomu, že je táto forma propagácie finančne menej náročná, teší sa vysokej úspešnosti a efektivite.
Procesy zviditeľnenia sa na internete môžeme zhrnúť predovšetkým do jedného pojmu- SEO.
SEO je konkrétne skratkou anglického Search Engine Optimization, čo je vlastne v slovenčine optimalizácia pre vyhľadávače. Ide o zhrnutie všetkých procesov, on-page a off-page faktorov, ktoré sa podpisujú na výslednom umiestnení stránky v internetových vyhľadávačoch, respektíve na jej poradí. A logicky čím bude stránka v týchto vyhľadávačoch (Google, Bing, Seznam,…) na vyšších pozíciách, tým bude viditeľnejšia pre užívateľov, ktorí hľadajú relevantné výsledky pre svoj zadaný výraz. Ide tak o prirodzený spôsob zviditeľnenia bez platenej reklamy.
- Aj napriek tomu je však vhodné s kompletnou optimalizáciou osloviť odborníkov, nakoľko nejde o rýchly a už vôbec nie jednoduchý proces. Vyžaduje si nielen profesionálne nástroje, ale takisto roky skúseností.
Samozrejme však poznáme aj ďalšie možnosti, ako napríklad propagáciu na sociálnych sieťach alebo formou mailov.